Nieuwe vorm van winkeldiefstalpreventie slaat aan.
Getraind worden door een oud winkeldief. Tja, dat is andere koek. Gerrit de Raaf, een ervaringsdeskundige, traint ondernemers in winkeldiefstal preventie. De manier van trainen is uniek te noemen. Veelal wordt er een PowerPoint presentatie gegeven met daarna rollenspellen. Gerrit pakt dit anders aan. Gerrit gaat gelijk de werkvloer op en neem de cursist mee in de wereld van de klanten psychologie. Klanten met afwijkend winkelgedrag wel te verstaan. De cursist mag diegene zijn met het afwijkend winkelgedrag en Gerrit kruipt in de huid van de verkoper. De uitkomsten zijn verrassend, voor elke reactie heeft Gerrit een oplossing.
De winkeldiefstal training wordt geven on the job. Dit word gedaan omdat het personeel nu zelf ervaart waar hij/zij gaat staan om zijn criminele handelingen uit te voeren. Het personeel ervaart de training als zinvol en erg leuk. De training word op een ludieke manier gebracht en humor zal dan ook de boventoon voeren. Op verzoek zal Gerrit de onderneming eerst bezoeken, als hij kan zal hij goederen meenemen, in de training retour geven en erbij vertellen hoe het kon gebeuren. Een positieve pijn prikkel. De doelstelling van de training zal zijn: "hoe maak ik van een klant met afwijkend winkelgedrag een klant".
Op January 4, 2018